Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden webshop (B2C)
Artikel 1 – Informatie over Mega Mobility
Naam onderneming: Mega Mobility
Btw-nummer: BE0738.831.479
Maatschappelijke zetel: Diestersesteenweg 65, 3583 Paal
Kantoren: Diestersesteenweg 65, 3583 Paal
Telefoonnummer: +32 11 19 20 20
E-mail: [email protected]
Beschikbaarheid: Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 17:00 Zaterdag 09:00 - 13:00 Zondag Gesloten
Technische dienst voor herstellingen NIET beschikbaar op zaterdag.
Artikel 2 – Definities
Overeenkomst: De overeenkomst op afstand gesloten tussen Mega-mobility en de Klant voor de aankoop van Producten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Werkdag: Elke dag, behalve zaterdag, zondag en nationale feestdagen in België.
Onderneming: Mega Mobility opgericht naar het recht van Belgie met maatschappelijke zetel te Diestersesteenweg 65, 3583 Paal en btw-nummer BE0738.831.479.
Klant: Elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen.
Aanbod: Het aanbieden van Producten via de Website. Het Aanbod wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Producten: Alle goederen en/of diensten beschikbaar voor aankoop op de Website.
Website: De website van Mega Mobility, zijnde https://www.mega-mobility.be/.
Artikel 3 – Toepasselijkheid
3.1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van de Onderneming en op alle Overeenkomsten.
3.2.
Deze algemene voorwaarden worden aan de Klant ter beschikking gesteld vóór het afsluiten van de Overeenkomst met de Klant.
Deze algemene voorwaarden zullen, minstens vóór het afsluiten van de Overeenkomst, ter beschikking van de Klant worden gesteld op een wijze die de Klant in staat zal stellen de algemene voorwaarden te bewaren op een duurzame elektronische gegevensdrager.
Artikel 4 – Totstandkoming en duur van de Overeenkomst
4.1.
De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het Aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.
4.2.
De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.
Artikel 5 – Prijzen
5.1.
De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst.
5.2.
Alle prijzen zijn inclusief btw tegen het geldende huidige tarief in het land van verblijf van de Klant.
5.3.
Alle prijzen van de Producten zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten zijn beschikbaar voor de Klant via telefoon of email en deze zullen afhankelijk zijn van de regio waarnaar de Producten moeten worden verzonden.
5.4.
Alvorens een bestelling te plaatsen zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de Klant en worden vermeld op de bestelpagina.
5.5.
Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal Mega-mobility schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft de mogelijkheid om de Producten toch te kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in clausule 8. De bestelling wordt pas verwerkt nadat Mega-mobility de instructies van de Klant heeft ontvangen binnen 8 werkdagen vanaf het moment dat de Onderneming de Klant in kennis heeft gesteld. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als de Onderneming geen antwoord van de Klant ontvangt binnen de hierboven vermelde termijn, behandelt de Onderneming de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.
Artikel 6 – Betaling en betalingsmiddelen
6.1.
De Klant kan de Producten betalen via de volgende betaalmiddelen:
Master Card, Maestro, VISA, American EXPRESS, Bancontact, bankoverschrijving,
Ideal, sofort banking
6.2.
De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling.
6.3.
Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal Mega-mobility de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling. Als de Onderneming niet de volledige betaling ontvangt binnen 15 dagen na ontvangst van de bestelling, heeft de Onderneming het recht om de bestelling automatisch te annuleren.
Artikel 7 – Verzending en levering
7.1.
De Onderneming verbindt zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van MAXIMAAL 14 DAGEN na volledige ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen tussen de Onderneming en de Klant op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.
Indien de Onderneming niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt de Onderneming zich ertoe om de Klant hiervan telefonisch of via email op de hoogte te brengen. De Klant zal de Onderneming dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Onderneming de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.
7.2.
De Klant ontvangt een bevestiging via E-MAIL zodra de bestelling de Onderneming verlaat. De bevestiging bevat TRACKINGNUMMER, GESCHATTE LEVERINGSDATUM, Toestellen met een gewicht van + 30 kg, worden door de onderneming zelf aan huis geleverd. De klant wordt telefonisch op de hoogte gebracht van tijdstip van levering.
7.3.
De Onderneming zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan de Onderneming heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.
7.4.
Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.
7.5.
De Onderneming behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal de Onderneming de Klant DOOR VERZENDING VAN EEN E-MAIL NAAR HET E-MAILADRES DAT DE KLANT AAN DE ONDERNEMING HEEFT OPGEGEVEN OP HET MOMENT DAT DE BESTELLING WORDT GEPLAATST, op de hoogte brengen.
7.6.
Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij de Onderneming onmiddellijk op de hoogte brengen via email of telefonisch bij afdeling pakjesdienst. Na kennisgeving zal de Onderneming de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.
Artikel 8 – Recht om een bestelling te annuleren vóór levering
8.1.
De Klant heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren vóór de verzending van de bestelling.
8.2.
De Klant kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar: [email protected] Dit kan enkel zolang het artikel nog niet verzonden is.
Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering door verzending van een e-mail, en zal de Onderneming de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen. Terugbetaling kan pas geschieden na terugzending van de goederen in ongebruikte staat en in de originele verpakking.
8.3.
Na ontvangst van een bevestiging dat de Producten de Onderneming hebben verlaten (in overeenstemming met clausule 7.2.), kan de Klant de bestelling niet meer annuleren.
8.4.
Indien het niet mogelijk was de bestelling te annuleren, worden de Producten geleverd en kan de Klant het Product terugsturen volgens de procedure beschreven in clausule 9.
Artikel 9 – Herroepingsrecht en terugbetaling
9.1.
De Klant heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in clausule 9.2. Dit betekent dat de Klant kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren. De Klant moet de Onderneming op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.
9.2.
De Klant beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:
a) Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant.
b) Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.
c) Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.
9.3.
U kan de Overeenkomst niet herroepen als de Producten:
- het specifiek vermeld staat in de beschrijving;
- uit de stocksale (uitlopend product, stocksale producten) komen;
- niet met alle geleverde toebehoren compleet zijn;
- beschadigd en/of versleten zijn;
- gebruikt, gedragen en/of gewassen is;
- niet voorzien zijn van de originele verpakking;
- gebruikte toestellen, scootmobielen, elektrische rolstoelen, (elektrische)fietsen. Kunnen niet worden geretourneerd.
Als het een hygiëne product betreft:
- Bepaalde hygiënisch gevoelige producten dienen extra aandacht alvorens te retourneren: Hygiëne artikelen (= alles die in contact komt met lichaamsvochten) kunnen bij wet NIET geretourneerd worden. Hiertoe behoren o.a. bandages, braces, urinalen, mondmaskers, sneltesten, geopende desinfectie sprays, pampers, matras-overtrekken, alternerende matrassen (ESRI), matrassen, kussens, zitkussens, toiletstoelen, douchestoelen en toilet-verhogers, intieme artikelen.
- Uiteraard kunnen we voor maatwerk producten of producten op bestelling geen retours aanvaarden.
- Palletzendingen of speciale zendingen: Seahorse, Vaste toiletstoel voor zware persoon, Luxe toiletstoel, relaxzetels, tilliften, vloerliften...
U heeft na annulering 7 dagen om uw product retour te sturen of indien gewenst dit zelf bij ons te retourneren. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van de Klant naar Mega Mobility zijn voor rekening van de Klant. Retourrecht geldt voor particuliere bestellingen, op zakelijke bestellingen is dit recht niet van toepassing.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Mega Mobility geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan behoudt Mega Mobility zich het recht voor om waardevermindering van het product aan de Klant door te rekenen of het product niet meer te accepteren. Behandel het product dus met de grootste zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Let op: indien het product niet als nieuw meer is te verkopen, zal een redelijke vergoeding worden voorgesteld of wordt het product niet meer geaccepteerd.
- Producten die buiten een PARCEL formaat vallen, dienen op eigen risico & kosten geretourneerd te worden! (vb transferplanken, bedbeugels, grote artikelen)
Neem gerust contact met ons op om te vragen of het een hygiënisch artikel betreft of niet dat kan geretourneerd worden. Wees dus steeds zeker bij het bestellen van een dergelijk artikel. Mocht u bij je aankoop twijfelen of een hygiënisch artikel geschikt is voor u, dan raden we u aan de extra uitleg bij ieder artikel te lezen waar alle technische info bij staat.
Wettelijke bepalingen: U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. (Na deze termijn is er geen teruggave meer mogelijk). U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van Uw afleveradres/thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen door verzending van een e-mail naar [email protected] waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat U de Overeenkomst wenst te herroepen of middels het hierna uiteengezette stappenplan (punt 9.4 hierna).