Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden webshop (B2C)

Artikel 1 – Informatie over Mega Mobility

Naam onderneming: Mega Mobility
Btw-nummer: BE0738.831.479
Maatschappelijke zetel: Diestersesteenweg 65, 3583 Paal
Kantoren: Diestersesteenweg 65, 3583 Paal
Telefoonnummer: +32 11 19 20 20
E-mail: [email protected]

Beschikbaarheid: Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 17:00 Zaterdag 09:00 - 13:00 Zondag Gesloten
Technische dienst voor herstellingen NIET beschikbaar op zaterdag.

Artikel 2 – Definities

Overeenkomst: De overeenkomst op afstand gesloten tussen Mega-mobility en de Klant voor de aankoop van Producten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.

Werkdag: Elke dag, behalve zaterdag, zondag en nationale feestdagen in België.

Onderneming: Mega Mobility opgericht naar het recht van Belgie met maatschappelijke zetel te Diestersesteenweg 65, 3583 Paal en btw-nummer BE0738.831.479.

Klant: Elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen.

Aanbod: Het aanbieden van Producten via de Website. Het Aanbod wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.

Producten: Alle goederen en/of diensten beschikbaar voor aankoop op de Website.

Website: De website van Mega Mobility, zijnde https://www.mega-mobility.be/.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

3.1.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van de Onderneming en op alle Overeenkomsten.

3.2.

Deze algemene voorwaarden worden aan de Klant ter beschikking gesteld vóór het afsluiten van de Overeenkomst met de Klant.

Deze algemene voorwaarden zullen, minstens vóór het afsluiten van de Overeenkomst, ter beschikking van de Klant worden gesteld op een wijze die de Klant in staat zal stellen de algemene voorwaarden te bewaren op een duurzame elektronische gegevensdrager.

Artikel 4 – Totstandkoming en duur van de Overeenkomst

4.1.

De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het Aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.

4.2.

De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.

Artikel 5 – Prijzen

5.1.

De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst.

5.2.

Alle prijzen zijn inclusief btw tegen het geldende huidige tarief in het land van verblijf van de Klant.

5.3.

Alle prijzen van de Producten zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten zijn beschikbaar voor de Klant via telefoon of email en deze zullen afhankelijk zijn van de regio waarnaar de Producten moeten worden verzonden.

5.4.

Alvorens een bestelling te plaatsen zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de Klant en worden vermeld op de bestelpagina.

5.5.

Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal Mega-mobility schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft de mogelijkheid om de Producten toch te kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in clausule 8. De bestelling wordt pas verwerkt nadat Mega-mobility de instructies van de Klant heeft ontvangen binnen 8 werkdagen vanaf het moment dat de Onderneming de Klant in kennis heeft gesteld. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als de Onderneming geen antwoord van de Klant ontvangt binnen de hierboven vermelde termijn, behandelt de Onderneming de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.

Artikel 6 – Betaling en betalingsmiddelen

6.1.

De Klant kan de Producten betalen via de volgende betaalmiddelen:
Master Card, Maestro, VISA, American EXPRESS, Bancontact, bankoverschrijving,
Ideal, sofort banking

6.2.

De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling.

6.3.

Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal Mega-mobility de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling. Als de Onderneming niet de volledige betaling ontvangt binnen 15 dagen na ontvangst van de bestelling, heeft de Onderneming het recht om de bestelling automatisch te annuleren.

Artikel 7 – Verzending en levering

7.1.

De Onderneming verbindt zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van MAXIMAAL 14 DAGEN na volledige ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen tussen de Onderneming en de Klant op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.

Indien de Onderneming niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt de Onderneming zich ertoe om de Klant hiervan telefonisch of via email op de hoogte te brengen. De Klant zal de Onderneming dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Onderneming de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.

7.2.

De Klant ontvangt een bevestiging via E-MAIL zodra de bestelling de Onderneming verlaat. De bevestiging bevat TRACKINGNUMMER, GESCHATTE LEVERINGSDATUM, Toestellen met een gewicht van + 30 kg, worden door de onderneming zelf aan huis geleverd. De klant wordt telefonisch op de hoogte gebracht van tijdstip van levering.

7.3.

De Onderneming zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan de Onderneming heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.

7.4.

Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.

7.5.

De Onderneming behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal de Onderneming de Klant DOOR VERZENDING VAN EEN E-MAIL NAAR HET E-MAILADRES DAT DE KLANT AAN DE ONDERNEMING HEEFT OPGEGEVEN OP HET MOMENT DAT DE BESTELLING WORDT GEPLAATST, op de hoogte brengen.

7.6.

Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij de Onderneming onmiddellijk op de hoogte brengen via email of telefonisch bij afdeling pakjesdienst. Na kennisgeving zal de Onderneming de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.

Artikel 8 – Recht om een bestelling te annuleren vóór levering

8.1.

De Klant heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren vóór de verzending van de bestelling.

8.2.

De Klant kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar: [email protected] Dit kan enkel zolang het artikel nog niet verzonden is.

Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering door verzending van een e-mail, en zal de Onderneming de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen. Terugbetaling kan pas geschieden na terugzending van de goederen in ongebruikte staat en in de originele verpakking.

8.3.

Na ontvangst van een bevestiging dat de Producten de Onderneming hebben verlaten (in overeenstemming met clausule 7.2.), kan de Klant de bestelling niet meer annuleren.

8.4.

Indien het niet mogelijk was de bestelling te annuleren, worden de Producten geleverd en kan de Klant het Product terugsturen volgens de procedure beschreven in clausule 9.

Artikel 9 – Herroepingsrecht en terugbetaling

9.1.

De Klant heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in clausule 9.2. Dit betekent dat de Klant kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren. De Klant moet de Onderneming op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.

9.2.

De Klant beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:

a) Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant.

b) Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.

c) Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.

9.3.

U kan de Overeenkomst niet herroepen als de Producten:

  • het specifiek vermeld staat in de beschrijving;
  • uit de stocksale (uitlopend product, stocksale producten) komen;
  • niet met alle geleverde toebehoren compleet zijn;
  • beschadigd en/of versleten zijn;
  • gebruikt, gedragen en/of gewassen is;
  • niet voorzien zijn van de originele verpakking;
  • gebruikte toestellen, scootmobielen, elektrische rolstoelen, (elektrische)fietsen. Kunnen niet worden geretourneerd.

Als het een hygiëne product betreft:

  • Bepaalde hygiënisch gevoelige producten dienen extra aandacht alvorens te retourneren: Hygiëne artikelen (= alles die in contact komt met lichaamsvochten) kunnen bij wet NIET geretourneerd worden. Hiertoe behoren o.a. bandages, braces, urinalen, mondmaskers, sneltesten, geopende desinfectie sprays, pampers, matras-overtrekken, alternerende matrassen (ESRI), matrassen, kussens, zitkussens, toiletstoelen, douchestoelen en toilet-verhogers, intieme artikelen.
  • Uiteraard kunnen we voor maatwerk producten of producten op bestelling geen retours aanvaarden.
  • Palletzendingen of speciale zendingen: Seahorse, Vaste toiletstoel voor zware persoon, Luxe toiletstoel, relaxzetels, tilliften, vloerliften...

U heeft na annulering 7 dagen om uw product retour te sturen of indien gewenst dit zelf bij ons te retourneren. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van de Klant naar Mega Mobility zijn voor rekening van de Klant. Retourrecht geldt voor particuliere bestellingen, op zakelijke bestellingen is dit recht niet van toepassing.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Mega Mobility geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan behoudt Mega Mobility zich het recht voor om waardevermindering van het product aan de Klant door te rekenen of het product niet meer te accepteren. Behandel het product dus met de grootste zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Let op: indien het product niet als nieuw meer is te verkopen, zal een redelijke vergoeding worden voorgesteld of wordt het product niet meer geaccepteerd.

  • Producten die buiten een PARCEL formaat vallen, dienen op eigen risico & kosten geretourneerd te worden! (vb transferplanken, bedbeugels, grote artikelen)

Neem gerust contact met ons op om te vragen of het een hygiënisch artikel betreft of niet dat kan geretourneerd worden. Wees dus steeds zeker bij het bestellen van een dergelijk artikel. Mocht u bij je aankoop twijfelen of een hygiënisch artikel geschikt is voor u, dan raden we u aan de extra uitleg bij ieder artikel te lezen waar alle technische info bij staat.

Wettelijke bepalingen: U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. (Na deze termijn is er geen teruggave meer mogelijk). U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van Uw afleveradres/thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen door verzending van een e-mail naar [email protected] waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat U de Overeenkomst wenst te herroepen of middels het hierna uiteengezette stappenplan (punt 9.4 hierna).

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot:

a) Herstellingsovereenkomsten nadat de herstelling volledig is uitgevoerd, indien de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Klant en met de erkenning dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen nadat de Overeenkomst volledig is uitgevoerd door de Onderneming;

b) de levering van goederen of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

c) de levering van goederen volgens specificaties van de Klant of duidelijk voor een specifieke persoon bestemd;

d) de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden en die na de levering geopend zijn;

e) de levering van goederen die na levering, volgens hun aard, onherroepelijk zijn vermengd met andere producten;

f) Overeenkomsten waarbij de Klant de Onderneming specifiek heeft verzocht om hem te bezoeken met het oog op het uitvoeren van dringende herstellingen of onderhoud. Wanneer de Onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de Klant niet expliciet om heeft gevraagd, dan dienen deze na overleg en na expliciete toestemming voor uitvoering, door de klant te worden betaald. Bij herstellingen worden verplaatsingskosten aangerekend dit naargelang de af te leggen kilometers. De klant is vrij om zelf zijn toestel naar de werkplaats te brengen voor herstelling of onderhoud. Zo kan men verplaatsingskosten vermijden.

g) De levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd indien de uitvoering is begonnen met de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de Klant en zijn erkenning dat hij daarbij zijn herroepingsrecht verliest.

9.4.

Indien de Klant beslist de Overeenkomst te herroepen, moet de Klant de Onderneming daarvan op de hoogte brengen.

De Klant moet de Producten terugbezorgen aan de Onderneming zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan de Onderneming. De Producten moeten naar de Onderneming worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen;

De Klant ontvangt het retourlabel via e-mail of heeft toegang tot het retourlabel via zijn persoonlijk profiel op de Website enz. Het retourlabel moet worden aangebracht op de verpakking van de Producten die de Klant wenst terug te sturen;

Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Klant betaald.

9.6.

In geval van herroeping:

a) zal Mega-mobility de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. De Onderneming kan de terugbetaling echter verminderen door rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel. De Onderneming beschikt daarnaast over het recht om de herroeping te weigeren indien het product omwille van de redenen vermeld in punt 9.3).

b) De Onderneming zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.

c) De Onderneming zal de Klant terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant gebruikt heeft om te betalen.

d) Mega-mobility is niet verplicht om aangekochte goederen terug te nemen. Dit geldt zowel voor nieuwe als tweedehands producten. Voor online aankopen geldt er een wettelijke max. terugname plicht van 14 dagen. Dit enkel indien het product ongebruikt en in de originele verpakking wordt terugbezorgd. Terugbezorging is op kosten van de klant. Artikelen die met tussenkomst VSB zijn verkregen worden niet omgeruild of teruggenomen. Zie hiervoor wettelijke voorwaarden VSB

Artikel 10 – Garantie

10.1.

De Klant heeft recht op een wettelijke garantie van twee jaar. De wettelijke garantie dekt elk defect of gebrek aan conformiteit van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de datum van levering van de Producten.

10.2.

De Klant moet de Onderneming via [email protected] of telefonisch informeren over de gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Klant.

10.3.

Fabrieksgarantie op nieuwe producten bevat het volgende: 2 jaar op constructiefouten die zich meestal kort na aankoop zouden kunnen voordoen. Geen garantie op slijtage gevoelige onderdelen, zoals: motor – aandrijving – banden en onderdelen die door intensief gebruik vroegtijdig aan vervanging toe zouden zijn.

10.4.

Sommige Producten hebben een fabrieksgarantie. Voor details over de toepasselijke voorwaarden verwijzen we naar de garantie van de fabrikant die bij de Producten werd verstrekt. Als de Klant een consument is, wordt de wettelijke garantieperiode van twee jaar aangevuld met een fabrieksgarantie.

10.5.

garantie op elektrische aangedreven DEMO – toestellen: Deze toestellen hebben een beperkt aantal km gereden en zijn volledig nagekeken in onze werkplaats. Deze worden geleverd met nieuwe accu's met een garantie periode van 1 jaar. Wij geven ook 1 jaar garantie op het DEMO toestel. Uitgezonderd hiervan zijn banden en slijtage onderdelen onderhevig aan veelvuldig gebruik (gereden km)

10.6.

Garantie op elektrisch aangedreven tweedehands toestellen: dit zijn dus gebruikte toestellen. Deze worden verkocht met 1 jaar garantie op het toestel en 6 maanden garantie op de accu's.

Artikel 11 – Klachtenprocedure

11.1.

Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Onderneming via het volgende e-mailadres/telefoonnummer: [email protected] 011-192020 (tel. enkel tijdens kantooruren)

Artikel 12 – Overdracht en onderaanneming

12.1.

De Onderneming heeft het recht haar rechten en verplichtingen krachtens de Overeenkomst over te dragen aan een leverancier (bv. voor de levering van het Product), maar dit zal geen invloed hebben op de rechten en verplichtingen krachtens deze algemene voorwaarden.

12.2.

Als de Klant een Product als geschenk heeft gekocht, kan hij de garantie zoals bepaald in clausule 10 overdragen aan de ontvanger van het geschenk zonder daarvoor de toestemming van de Onderneming te moeten vragen. Men kan dit evenwel best melden aan de onderneming, zodat deze over de exacte gegevens beschikt van de gebruiker.

Artikel 13 – Gebruik van persoonsgegevens

13.1.

De Onderneming gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website.

Artikel 14 – Overmacht

14.1.

De Onderneming is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst die te wijten is aan overmacht.

14.2.

In geval van Overmacht: a) zal de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte brengen, dit via email of telefonisch.

b) zullen de verplichtingen van de Onderneming krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van Overmacht. Wanneer de situatie van Overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal de Onderneming een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van Overmacht voorbij is.

14.3.

De Klant heeft het recht om de Overeenkomst te annuleren die werd beïnvloed door een situatie van Overmacht die meer dan 60 dagen heeft geduurd. Uitzondering hierop is het leveren van maatwerk, dit kan oplopen tot max. 90 dagen. Opgelet: bij bestelling van maatwerk is er geen annulatie mogelijk. Om te annuleren, neemt u contact op met de Onderneming via [email protected]

Indien de Klant ervoor kiest om de Overeenkomst te annuleren, moet hij de reeds ontvangen Producten terugbezorgen, in overeenstemming met de procedure vermeld in de clausules 9.4-9.6.

Artikel 15 – Toepasselijk recht

15.1.

Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het recht van België. Dit betekent dat de Overeenkomsten voor de aankoop van Producten via onze Website en alle geschillen of eisen die daaruit voortvloeien of daarmee verband houden, worden geregeld door het Belgisch recht.

Artikel 16 – Varia

16.1.

De Onderneming kan deze algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen. De algemene voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de bestelling van de Producten zullen van toepassing zijn op de Overeenkomst tussen de Klant en de Onderneming.

16.2.

Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal onze aansprakelijkheid voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.

16.3.

De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of de rest van de bepalingen en clausules.

Ingeval van eventuele geschillen die niet in der minne kunnen geregeld worden, is enkel de rechtbank van Tongeren bevoegd.

Ondergetekende, verklaart hierbij kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en hiermee akkoord te gaan.